Asukkaalle

Kerrostalot yöllä.jpg

 

 sortteerikuva.jpg

Asiointi ja neuvonta

Henkilökohtainen asiointi ja käytössä olevat sähköiset palvelut 

Kuntalaisaloite ja palaute  

ajanvaraus.jpg

Sähköinen ajanvaraus

Sähköinen ajanvaraus laboratorioon, opiskelijaterveydenhuoltoon ja työttömien terveystarkastuksiin.  

Lasten varhaiskasvatus

Varhaiskasvatuksen eAsiointi 

logo kartta.jpg

Kemijärven karttapalvelu

on julkinen tietopalvelin, jossa voit tarkastella karttoja ja ilmakuvia sekä erilaisia kohdetietoja. Löydät palvelimesta mm. kiinteistöt, rakennukset ja osoitteet sekä voit tulostaa karttoja ja mitata etäisyyksiä.

https://kartta.kemijarvi.fi/
kuntalaisaloite.jpg

Kuntalaisaloite.fi -palvelu

Kuntalaisaloite.fi-verkkopalvelussa voit tehdä kuntalaisaloitteita sekä kannattaa ja seurata muiden tekemiä aloitteita.
Kuntalaisaloitteen voi tehdä myös tästä

suomi_fi.jpg

Suomi.fi-verkkopalvelu kokoaa yhteen sisältöjä kansalaiselle, yritykselle ja viranomaisille. Suomi.fistä löydät julkiset palvelut ja ohjeet eri elämäntilanteisiin ja yrittäjyyteen helposti yhdestä paikasta.  
Lupapiste-logo-rgb-s.jpg

Kemijärven kaupunki on siirtynyt rakentamisen lupien haussa kokonaan sähköiseen verkkoasiointiin 1.1.2017.  Luvat haetaan verkossa Lupapiste.fi kautta.

linkki_virtu_fi_kysy.png

Verkkoneuvonta

Virtuaalinen sosiaali- ja terveyspalvelukeskus tarjoaa verkkoasiointia, ohjausta ja neuvontaa tietoturvallisesti  sosiaali- ja terveyshuollon kysymyksissä.  Palvelun käyttö edellyttää tunnistautumista. 

 KanTa logo.gif

Voi katsoa sähköiset reseptisi ja muut palvelun käyttöönoton jälkeen kirjatut keskeiset terveystiedot Omakanta – palvelusta (http://www.omakanta.fi/). Palveluun kirjaudut omilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla.

Klinik_Pro_Banneri_Kemijärvi_FINAL.jpg

Asiointi terveyspalveluissa hoituu nyt laajalti sähköisen palvelun avulla

Hyvinvointikeskus Lapponian palveluissa on 23.5.2018 alkaen käytössä sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla Kemijärven asukkaat voivat hoitaa yleisimmät terveyspalveluiden asiansa verkossa.

Nopeampaa ja helpompaa asiointia

Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

  • Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin
  • Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan
  • Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun
  • Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen

Sähköisen asioinnin kautta saat hoidettua:

  • Vaiva tai sairaus - yhteydenotto vastaanotolle

Näin asioit sähköisesti

Mene osoitteeseen https://pro.klinik.fi/contact/hyvinvointikeskus-lapponia ja seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

1 Asioinnin aihe

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: vaiva tai sairaus - yhteydenotto vastaanotolle

2. Tietojen täyttäminen

Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään kahden arkipäivän sisällä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille.

Palvelua kehitetään jatkuvasti ja palveluun tuodaan uusia ominaisuuksia kehityksen myöhemmissä vaiheissa.

Sähköinen palvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla

Palvelusta vastaava terveyspalveluiden tuottaja on Kemijärven kaupunki. Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Healthcare Solutions Oy. Sen tuottama sähköinen asiointi on otettu käyttöön yli 70 suomalaisella paikkakunnalla mm. Seinäjoella ja Keski-Suomen seututerveyskeskuksessa. Klinikin asiakkaina on yli 900 yksityistä ja julkista terveydenhuollon toimipistettä ja palveluntuottajaa.