Ajanvaraus

HYVINVOINTIKESKUS LAPPONIAN VASTAANOTON AJANVARAUS  

1.2.2021 alkaen

Yhteydenotot kaikissa muissa paitsi päivystyksellisissä terveysongelmissa oman tiimin hoitajaan.

Tarkista mihin tiimiin kuulut.

JÄRVITIIMI

  • Joutsijärvi                                                                                                                           
  • Juujärvi
  • Kallaanvaara-Sipovaara
  • Keskusta
  • Lehtola
  • Luusua
  • Pöyliövaara
  • Raajärvi-Ulkuniemi
  • Ruopsa
  • Räisälä

Järvitiimin hoitajien yhteystiedot:                                               

Järvitiimin hoitaja 1: puh. 040 121 6501
Järvitiimin hoitaja 2: puh. 040 183 4140
Järvitiimin hoitaja 3: puh. 040 121 6574

SAARITIIMI

  • Halosenranta                                                     
  • Narkiperä
  • Hyypiö-Kuusivaara
  • Ketola
  • Isokylä
  • Javarus
  • Oinas-Kalkiainen
  • Kostamo
  • Soppela
  • Särkikangas
  • Leväranta
  • Tapionniemi
  • Tohmo
  • Vuostimo

Saaritiimin hoitajien yhteystiedot:

Saaritiimin hoitaja 1: puh. 040 630 9458
Saaritiimin hoitaja 2: puh. 040 121 7066
Saaritiimin hoitaja 3: puh. 040 121 6954

Soittoaika on arkipäivinä klo 8.30–9.30 ja 13.00–14.00

Käytössä on takaisinsoittojärjestelmä. Puhelu ohjautuu takaisinsoittojärjestelmään edellä mainittuina soittoaikoina, mikäli puhelin on varattu tai puheluun ei ehditä vastaamaan. Kuuntele puhelimessa kuuluva viesti loppuun eli äänimerkkiin saakka. Vasta äänimerkin jälkeen soitettu numero tallentuu. Mikäli sinulla on salattu numero, kerro puhelimeen oma nimesi ja puhelinnumero. Hoitaja soittaa takaisin saman tai seuraavan päivän aikana.

Puhelimessa asioinnin sijaan suositellaan kaikissa kiireettömissä asioissa sähköistä asiointipalvelua Klinik-asiointipalvelun kautta. Yhteydenottoihin vastataan arkipäivisin 24 h kuluessa.

Hoidamme etäpalveluiden avulla silloin, kun ei ole tarvetta vastaanottokäynnille. Sinua hoitava ammattilainen arvioi vaatiiko asia vastaanotolla käyntiä vai hoituuko asia etänä. 

Asioi terveyspalveluissa verkossa 24/7

Klinik-asiointipalvelun kautta voit ottaa yhteyttä hyvinvointikeskukseen ja neuvolaan mihin vuorokauden aikaan tahansa. Asiointi on helppoa ja nopeaa eikä jonottamiseen tarvitse käyttää aikaa. 

  • Yhteydenotto vastaanotolle
  • Tutkimustulosten kysely
  • Reseptin uusiminen
  • Varatun ajan peruminen tai siirtäminen
  • Yhteydenotto neuvolaan
  • Rokotusneuvonta - matkailijoiden rokotukset                             

Klinik_Kemijärvi_banneri_ajanvaraus.jpg

 

Reseptien uusiminen

Olemme siirtyneet sähköiseen reseptiin eli eReseptiin.
Reseptin uusimispyynnön voitte lähettää Omakannan tai Klinik-asiointipalvelun kautta. Mikäli sähköinen asiointi ei ole mahdollista, reseptin voi uusia apteekin, oman tiimihoitajan tai potilastoimiston, puh. 020 690 820 kautta.  Lääkkeenne voitte hakea mistä tahansa apteekista Suomessa.
Omia tietoja reseptikeskuksessa voi katsoa alla olevan linkin kautta:
http://www.kanta.fi/omakanta  

Astmahoitajan vastaanotto

Vastaanotto toimii ajanvarauksella oman tiimin hoitajan kautta
Potilasohje spirometriatutkimukseen tulevalle (pdf)

Astmahoitajan vastaanotolla

  • astmatutkimukset
  • lääkehoidon ohjaus
  • astmaneuvonta
  • Pef- mittarit ja Pef seurannan ohjaus

 Yhteyttä voit ottaa, jos

  • epäilet ettei astmalääkitys ole riittävä tai sen ottaminen ärsyttää hengitysteitä
  • sinulla on epäselvyyksiä lääkkeenottotekniikassa tai epäilet ettei laite toimi
  • astmaoireet lisääntyneet
  • lääke aiheuttaa sivuvaikutuksia
  • muuta kysyttävää astmaan liittyen  

Diabeteshoitajan vastaanotto

Diabetesvastaanoton ajanvaraus ja puhelinaika
ma - ke 12:00-13:00
diabeteshoitaja puh. 040 481 4079
Diabeteshoitotarvikkeet pyritään antamaan vastaanottokäyntien yhteydessä, muutoin tilaukset pyydetään tekemään puhelinajalla.  

Terveydenhoitajan vastaanotto

                                                                                         

Linkki sähköiseen ajanvaraukseen (työttömien terveystarkastus ja opiskeluterveydenhuolto)
www.ajanvaraus.fi/lappi/cmr/kemijarvi